Ładunek, ważący łącznie 15 ton był zabezpieczony jedynie dwoma, luźnymi pasami które w żaden sposób nie stanowiły jakiegokolwiek zabezpieczenia ładunku. Ładunek zresztą przemieścił się na skrzyni ładunkowej podczas przewozu.
Badanie stanu technicznego pojazdu wykazało ogromną ilość rażących usterek, które w większości stanowiły poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inspektorzy przeprowadzili szczegółową kontrolę auta przy wykorzystaniu urządzeń stacji kontroli pojazdów i ujawnili m.in.:
- uszkodzoną zwrotnicę tj. poluzowany wspornik drążka kierowniczego (jest to jedyny element łączący przekładnię kierowniczą z kołami pojazdu),
- wycieki płynów eksploatacyjnych,
- popękane tarcze hamulcowe I osi,
- całkowity brak hamowania kół III osi oraz jednego koła II osi,
- niesprawny hamulec postojowy,
- niesprawność układu pneumatycznego uruchamiającego hamulce – ubytki powietrza, nadmierna absorpcja,
- brak tulei stabilizatora, uszkodzone tuleje drążków reakcyjnych,
- uszkodzone ogumienie,
- zaawansowana korozja ramy głównej,
- nadmierne luzy połączeń układu kierowniczego,
Dodatkowo użytkownik pojazdu naprawiał wcześniej zawieszenie w sposób niedopuszczalny, spawając uszkodzone elementy.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zostało wobec przewoźnika wszczęte postępowanie administracyjne. Dodatkowo przedsiębiorca, będący jednocześnie kierowcą, został ukarany mandatem karnym za przewożenie niezabezpieczonego ładunku.
Na szczęście inspektorzy notują w ostatnim czasie względną poprawę w zakresie stanu pojazdów oraz zabezpieczania przewożonych ładunków zaś przypadki jak wyżej prezentowany stanowią coraz mniejszy odsetek w ogólnej liczbie kontrolowanych przez dolnośląską ITD pojazdów.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?