Trasa ta, póki co, wykorzystywana jest do transportu kamienia z miejscowej kopalni melafiru. Aby ruszyć z wydobyciem poznańska firma Strateg Capital musiała odremontować nieczynny odcinek linii kolejowej. Odbudowa prawie 8 km linii kolejowej, łącznie z budową mostu i wiaduktu w Ścinawce, kosztowała inwestora grubo ponad 20 mln zł. Pojawiła się jednak szansa, że linia będzie wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Co więcej, istnieje możliwość połączenia tej części ziemi kłodzkiej z sąsiednimi Czechami.
- Zaledwie 300 metrów torów brakuje by dojechać pociągiem do granicy - mówi Jan Bednarczyk, burmistrz Radkowa. - Po czeskiej stronie natomiast trzeba byłoby wybudować półtora kilometra trasy, by połączyć tory w Broumovie. Radkowski samorząd wspólnie z władzami województwa dolnośląskiego prowadzą rozmowy z Czechami w tej sprawie. Kolejne spotkanie za dwa tygodnie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?