Wszystko przez prace mające na celu zachowanie ciągłości wodnej w tamtym miejscu.
-Planowane zadania, są wynikiem wieloletnich konsultacji, analiz, starań, poszukiwaniem środków zewnętrznych, na budowę sieci zastawek (ok 130 szt.), przepustów z urządzeniami piętrzącymi (7 szt.) i odcinkową przebudowę drogi na pływającą „dylówkę” na odcinku ok. 50-60 m. Celem prac jest poprawa stosunków wodnych i zachowanie ciągłości wodnej na terenie cennym przyrodniczo, ale niestety mocno narażonym na susze i bezśnieżne zimy, jakim jest Torfowisko pod Zieleńcem. Największe, najstarsze i najlepiej zachowane torfowisko w Sudetach - czytamy na stronie Nadleśnictwa Zdroje.
Kolejnym etapem prac po przywróceniu ruchu turystycznego na „Zielonej drodze”, będzie przebudowa drogi dzielącej Topielisko i Czarne Bagno na drogę pływającą i budowa sieci zastawek na starych rowach odwadniających.
ZOBACZ, JAK WYGLĄDA TORFOWISKO POD ZIELEŃCEM:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?