Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne oszustwa w Internecie. Tylko jednego dnia mieszkańcy stracili 13 tysięcy złotych

Damian Bednarz
Damian Bednarz
archiwum Polska Press
Kolejne dwie osoby zgłosiły, że zostały oszukane. 35-letnia mieszkanka powiatu ząbkowickiego zgłosiła, że została oszukana przy zakupie węgla przez sklep internetowy. Straty jakie poniosła to prawie 3 tysiące złotych. Ponad 3 razy więcej straciła 31-latka, która instalując aplikację sprzedażową kliknęła w aktywny link i podała swoje dane do kart i konta. Pamiętajmy, że okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności oszustów internetowych, którzy wykorzystując nasz pośpiech, a czasami również i naiwność, robią sobie naszym kosztem świąteczny prezent.

Wielkimi krokami zbliża się zima. Jest to czas, kiedy zaopatrujemy się zarówno w opał, jak również prezenty na święta. Często ten wzmożony ruch na portalach i stronach sprzedażowych wykorzystują oszuści. Zauważyliśmy ten niepokojący trend również w powiecie ząbkowickim. Tylko ostatniego dnia listopada policjanci przyjęli 2 zgłoszenia o oszustwach na spore, szczególnie przed świętami, kwoty. Najpierw do ząbkowickich funkcjonariuszy zgłosiła się 35-latka, która na jednej ze stron internetowych dokonała zakupu dwóch ton ekogroszku w atrakcyjnej cenie i z niemal natychmiastową dostawą. Kobieta za zakup zapłaciła z góry i cierpliwie czekała. Po około tygodniu, kiedy opłacony towar nadal nie przyszedł, mieszkanka powiatu ząbkowickiego próbowała skontaktować się ze sprzedawcą. Kontakt niestety się urwał, a telefonów nikt nie odebrał. 35-latka straciła 3000 złotych.

Dwie godziny później na jeden z komisariatów w powiecie zgłosiła się 31-letnia kobieta, która również została oszukana. Mieszkanka powiatu ząbkowickiego chciała zainstalować jedną z popularnych aplikacji sprzedażowych na telefonie. Jak chciała tak zrobiła, jednak po instalacji przyszedł na jej telefon aktywny link, który przekierował 31-latkę na stronę, gdzie miała podać dane do karty płatniczej i konta. Niespodziewająca się oszustwa kobieta tak zrobiła i w wyniku czego straciła niemal 10 tysięcy złotych, które natychmiast wypłacono z jej konta.

Robiąc zakupy w Internecie pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Jeżeli kupujemy od nieznanego sprzedawcy, sprawdźmy go najpierw w Internecie czy w ogóle istnieje, czy jest zarejestrowany, posiada siedzibę lub jakie ma opinie. Wtedy zdecydowanie lepiej, jeżeli jest taka możliwość, robić zakupy za pobraniem. Bądźmy podwójnie uważni, kiedy klikamy w aktywne linki, szczególnie jeżeli wymagają od nas podania danych do konta lub kart płatniczych. Czasami lepiej zrezygnować mając wątpliwości niż stracić pieniądze na rzecz oszustów. Nie pomagajmy im, tylko sobie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na klodzko.naszemiasto.pl Nasze Miasto