Przygotowania do wdrożenia nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku pełną parą trwają już w Kartuzach. W czerwcu w urzędzie miejskim powstał zespół ds. gospodarki odpadami, który realizować będzie nowe obowiązki. Są też pierwsze decyzje.
- Rada Miejska w Kartuzach podjęła uchwałę w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne - informuje Hanna Kajeta zajmująca się kształtowaniem relacji społecznych w magistracie. - Uchwała ta pozwoli na objęcie, systemem gospodarki odpadami całego strumienia odpadów komunalnych powstających na terenie gminy, w tym odpadów komunalnych powstających u przedsiębiorców i w instytucjach użyteczności publicznej. Obecnie trwają prace nad projektami kolejnych uchwał, które pojawią się do końca bieżącego roku.
Władze miasta wciąż zastanawiają się, który ze wariantów naliczania śmieci dla danej nieruchomości wybrać - pod uwagę brane są metody od mieszkańca i od ilości zużytej wody. Odrzucano wstępnie przewidziany ustawą sposób naliczania wg. powierzchni lokalu mieszkalnego.
Wiadomo już, że w całej gminie będzie funkcjonowała segregacja na odpady suche i mokre.
- Zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018 gmina Kartuzy będzie obsługiwana przez region Szadółki, wobec czego w gminie będzie funkcjonował system dualny - informuje Hanna Kajeta.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?