Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Potrzebna opinia ekspertów (ZDJĘCIA)

Artur Szałkowski
PKP PLK S.A. zleciło wykonanie ekspertyzy dotyczącej zakresu prac remontowych w najdłuższym tunelu kolejowym w Polsce
PKP PLK S.A. zleciło wykonanie ekspertyzy dotyczącej zakresu prac remontowych w najdłuższym tunelu kolejowym w Polsce Artur Szałkowski
Dobiegła końca wymiana toru w najdłuższym tunelu kolejowym w Polsce, wydrążonym pomiędzy Wałbrzychem i Jedliną-Zdrój. Teraz zostanie wykonana ekspertyza, która określi zakres prac remontowych przy obudowie tunelu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą modernizację linii kolejowej nr 286 (Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny). W ramach tej inwestycji zakończono niedawno prace związane z wymianą toru głównego na odcinku pomiędzy Wałbrzychem i Głuszycą, co umożliwi szybszą jazdę pociągów. Zostało wymienionych około 3 tys. sztuk podkładów oraz blisko 4 km szyn. Wzmocnione zostało podtorze poprzez wymianę podsypki oraz wykonano roboty odwodnieniowe. Część inwestycji była prowadzona w najdłuższym tunelu kolejowym w Polsce, który jest wydrążony we wzniesieniu Małego Wołowca (720 m n.p.m.) pomiędzy Wałbrzychem i Jedliną-Zdrój.

Galeria zdjęć z prac remontowych w tunelu pod Małym Wołowcem prowadzonych we wrześniu 2018 r. od strony Jedliny-Zdroju

W Małym Wołowcu wydrążone są dwa równoległe tunele. Starszy o długości 1560 metrów wydrążono w latach 1876–1879. Na początku lat 90. XX wieku kolej wyłączyła go z eksploatacji i zdemontowała torowisko. Natomiast drugi, obecnie remontowany wydrążono w latach 1907-1912. Ma 1601 metrów długości i jest najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce. Inwestycja prowadzona na odcinku linii kolejowej nr 286 ruszyła pod koniec sierpnia 2018 r. Jej koszt, to około 5,6 mln zł. Jeśli ekspertyza wykaże konieczność wykonania dodatkowych prac remontowych w tunelu, koszt ten ulegnie zwiększeniu. Wykonawcą inwestycji jest firma DOLKOM z Wrocławia.

– W tunelu wykonane zostały już prace związane z wymianą toru. Obecnie trwają prace przy spoinowaniu i wypełnianiu ubytków w ceglanej obudowie wewnątrz obiektu. W ramach tej części inwestycji zleciliśmy ekspertom wykonanie opinii. Po jej uzyskaniu, co powinno nastąpić w ciągu najbliższych tygodni, będziemy wiedzieli, czy pozostajemy przy dotychczasowym zakresie remontu, czy prace trzeba poszerzyć– mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Tunel pod Małym Wołowcem to obiekt, który ma już swoje lata, dlatego przy pracach korzystamy z opinii specjalistów. Obecnie ruch pociągów na tym odcinku jest zawieszony do końca 2018 r. Zapewniona jest komunikacja zastępcza.

Do 31 grudnia 2018 r. na odcinku Jedlina Górna - Wałbrzych Główny za pociągi Kolei Dolnośląskich obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Linia obsługiwana jest taborem niskopodłogowym - przewóz dużego bagażu, wózków dziecięcych, inwalidzkich i rowerów w pojazdach zastępczej komunikacji autobusowej jest dozwolony. Podczas podróży autobusami komunikacji zastępczej należy posiadać ważny bilet na przejazd, zgodnie z obowiązującą taryfą Kolei Dolnośląskich. Wszelkich szczegółowych informacji na temat komunikacji zastępczej udziela obsługa pociągu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto