Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stomia, mięso i rozmówki polsko-polskie. To najlepsze kampanie społeczne roku 2014 [wideo]

AG
Znamy najlepsze kampanie społeczne 2014 roku
Znamy najlepsze kampanie społeczne 2014 roku materiały prasowe
Poznaliśmy zwycięzców konkursu Kampania Społeczna Roku 2014. Wśród nich znalazły się spoty "STOMAlife. Odkryj stomię", "Mięso" i "Rozmówki polsko-polskie".

- W tym roku można wyróżnić dwa nurty kampanii: pierwszy to kampanie pomysłowe, kreatywne i jednocześnie tanie, natomiast w drugim nurcie znalazły się kampanie kompleksowo wykorzystujące wiele kanałów i narzędzi, łączące reklamę i PR - mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej.

Najlepsze kampanie społeczne roku 2014

W kategorii kampanie organizacji pozarządowych wygrał spot "Szacun Tropików" o niebezpieczeństwach, jakie niosą za sobą skoki do wody. Ma on przypominać grupie młodych, żądnych podziwu mężczyzn o tym, że popisy wodne mogą skończyć się kalectwem, a nawet śmiercią.

"Jestem mamy i taty" to najlepsza kampania instytucji publicznych. Wyraża ona sprzeciw wobec instrumentalnego traktowania dzieci i szantażowi emocjonalnemu za opowiedzeniem się za jedną ze stron po rozwodzie rodziców. Dziecko ma prawo do kontaktu zarówno z matką jak i ojcem.

W kategorii kampanie firm i fundacji firm wygrał spot "Kochasz?. Powiedz STOP wariatom Drogowym". Ma on zachęcić do zwracania uwagi bliskim kierowcom do tego, aby zdjęli nogę z gazy, zapięli pasy, czy odłożyli telefon. "To najbliżsi najlepiej znają „wariactwa” drogowe swoich kierowców i wiedzą, jak na nich wpłynąć" to główne hasło kampanii.

"Rozmówki polsko-polskie" to najlepsza kampania w kategorii inicjatyw lokalnych. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców Małopolski na problem relacji międzyludzkich oraz kształtowanie postawy odpowiedzialności społecznej.

W kategorii kampanii o tematyce zdrowotnej zwyciężyła "STOMAlife. Odkryj stomię". Ma ona pozytywnie płynąć na aktywizację stomików w życiu zawodowym i ich pozytywny odbiór w społeczeństwie. Bohaterką kampanii jest Paulina Kaszuba, która udowadnia, że stomia nie jest powodem do ukrywania się przez światem.

"Dom, który dla mnie oszczędza" to najlepsza kampanie o tematyce ekologicznej. Jej celem jest zachęcenie ludzi do stawiania domów w technologii pasywnej i instalacji odnawialnych źródeł energii. To się opłaca!

W kategorii programy edukacyjne firm zwyciężyła Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, IV edycja. Jest to program, który ma popularyzować wśród uczniów gimnazjum takie przedmioty jak: matematyka, fizyka i technika. Ma ona skutkować zwiększeniem kadry inżynierskiej w kraju.

"Bezpieczeństwo, moje drugie imię" to najlepsza kampania wśród akcji zaangażowanych firm. Promuje ona konieczność udzielania pomocy ofiarom wypadku przez dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności. Celem kampanii jest zmiana postawy pełnej obaw, a nawet niechęci społecznej wobec poszkodowanych.

W kategorii kampanie dla rozwoju najlepsza okazała się promocja "Łódź Pozdrawia". Ma ona na celu przełamanie stereotypu upadłego miasta i zaangażowanie mieszkańców do jego promocji. Miasto nie chcę być już "umieralnią", "meliną" i "żulownią".

"Mięso" to najlepsza kampania, jaka powstała w ramach akcji zaangażowanych społecznie. Odwołuje się ona do ludzkiej empatii, za pomocą słów: "wyobraź sobie, że jesteś na miejscu zwierzęcia". Jej celem jest zwrócenie uwagi na cierpienie zwierząt w procesie przemysłowej hodowli mięsa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto