Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace wiążą się z zamknięciem jezdni północnej na długości 3,2 km, po której odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8.
Węzeł Podborze połączy S61 i S8
Tymczasowa organizacja ruchu i związane z nią utrudnienia mają bezpośredni związek z rozpoczęciem prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo. Na pierwszy ogień idzie właśnie realizacja strategicznego węzła Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej (woj. mazowieckie)
- czytamy na stronie GDDKiA.
Za dwa lata węzeł Podborze ma połączyć drogę S61 z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok. Wykonawca już rozpoczął prace - zaledwie 2 tygodnie po przekazaniu placu budowy i trzy po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Przeczytaj też:
Ile będą trwać utrudnienia?
Po zamknięciu północnej jezdni S8 (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Apelujemy o ostrożność i stosowanie się do oznakowania. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała tam praktycznie do końca trwania robót. W okresach wzmożonego ruchu utrudnienia mogą powodować istotne spowolnienie ruchu, a nawet zatory
- informuje GDDKiA.
Co się zmieni?
Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi.
Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Zgodnie z zapisami kontraktowymi to wykonawca wybierał rodzaj nawierzchni dla przyszłego odcinka S61. W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.
Oprócz wspomnianego węzła Podborze, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) - Sulęcin Wschód i Zachód.
- Budowa węzła Podborze na S8. Uwaga, utrudnienia
- Śmiertelny wypadek w Ostrowi Mazowieckiej. 33-latek uderzył w betonowe ogrodzenie
- Prawie 190 km/h na „ósemce” i 2000 zł mandatu
- Oferty pracy w regionie. Jest praca m.in. dla mechanika i pracownika biurowego
- W Ostrowi brakuje rodzin zastępczych. W całym kraju sytuacja jest bardzo trudna
- Pożar w Komorowie w sylwestrową noc. Zdjęcia
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?