Projektanci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowali rozwiązanie WPR4 (dawne A2), które rozpoczyna się od wjazdu na obwodnicę Kłodzka, następnie obrysem obecnej DK8 prowadzi na estakadę (ma zostać przebudowana), następnie odbije w stronę Jaszkówki, Wojciechowic i Podzamku i dalej do Złotego Stoku, y włączyć się do dawnego przebiegu w okolicach Ząbkowic Śląskich. Ten wariant poparł także Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
Przeciwko takiemu rozwiązaniu sprzeciwia się Zbigniew Tur, którego zdaniem spowoduje ono wyburzenie kilkunastu domów mieszkalnych i gospodarczych, kaplicy w Podzamku, ujęcia wody, z którego korzysta Dom Pomocy Społecznej i dolny Podzamek.
- Preferowane przez projektantów rozwiązanie WPR4 (dawne A2) przechodzące przez Podzamek, Jaszkówkę, Wojciechowice i Boguszyn jest nie do przyjęcia przez mieszkańców i władze gminy, ponieważ najbardziej ingeruje w nasze tereny inwestycyjne i strategiczne niezbędne do rozwoju - informuje Zbigniew Tur, wójt gminy Kłodzko.
Wójt zwraca także uwagę na fakt, że kilkadziesiąt budynków w Podzamku znajdowałoby się w bezpośrednim sąsiedztwie nowej drogi, co nie byłoby korzystne dla poziomu życia.
-Korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańców gminy byłoby WPR1 (dawne A4), które jest rozwiązaniem alternatywnym. Apeluję do parlamentarzystów, samorządowców i mieszkańców gminy o wsparcie mnie w działaniach zmierzających do zmiany preferencji przebiegu drogi - informuje Zbigniew Tur.
Wariant zaproponowany przez wójta miałby rozpocząć się od ul. Zajęczej w Kłodzku przez ul. Piłsudskiego, następnie nową estakadą (w miejsce obecnie istniejącej, starej), w kierunku Boguszyna i Podtynia. Później droga miałaby przebijać się 600-metrowym tunelem do Barda.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?