Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Rodzice w sieci sprawdzają oceny i frekwencję dziecka

AS
Paweł Relikowski
Dostęp przez Internet do frekwencji i wyników dziecka w nauce? Jest to możliwe dzięki prowadzonym przez szkoły e-dziennikom, z których korzystają już rodzice uczniów wielu uczniów.

– Z e-dziennika korzystam kilka razy w tygodniu, sprawdzam oceny i nieobecności syna, czasem koresponduję z jego wychowawczynią. Dzięki systemowi nie ma możliwości, aby podrobił mój podpis na usprawiedliwieniu, co zdarzało się w poprzednich latach – mówi mama licealisty.

Oczywiście to rodzice w wieku trzydziestu, czterdziestu lat są otwarci na takie nowoczesne rozwiązania, bo na co dzień posługują się komputerami i wielu z nich smartfonami. Korzystanie z e-dzienników pozwala zaoszczędzić czas, nie zaniedbując kontroli nad postępami w nauce dziecka.

ZOBACZ KALENDARZ NA ROK SZKOLNY 2011/2012

Badania sondażowe przeprowadzone przez Wydawnictwo Librus potwierdzają, iż wprowadzenie elektronicznego dziennika nie tylko motywuje do nauki, ale również wpływa na ograniczenie liczby nieusprawiedliwionych nieobecności (na pytanie, czy system ograniczył zjawisko wagarowania, pozytywnie odpowiedziało prawie 70 procent rodziców).

Całoroczny dostęp do systemu kosztuje 22 zł, a rodziny wielodzietne otrzymują zniżkę.

Czym tak naprawdę jest e-dziennik?
E-dziennik, podobnie jak jego tradycyjna wersja, służy do ewidencji obecności uczniów, wpisywania ocen, danych osobowych czy tematów lekcji, ale jego możliwości sięgają znacznie dalej.

- System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce jest nowoczesną platformą umożliwiającą szeroko pojętą komunikację między nauczycielami, dyrekcją, rodzicami i uczniami – wyjaśnia Marcin Kempka, prezes zarządu Wydawnictwa Librus, zajmującego się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań informatycznych w polskich szkołach.

- Dziennik elektroniczny to nie tylko system przechowujący informacje na temat ocen uczniów oraz ich frekwencji na zajęciach lekcyjnych. To funkcjonalna platforma, za pomocą której dyrektorzy komunikują się z nauczycielami, a pedagodzy z rodzicami. Pozwala ona na ciągłą wymianę danych i zapewnia lepszą kontrolę nad efektywnością nauczania - mówi Krystyna Socha, dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Krzywoustego we Wrocławiu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto