Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wznowiony zostaje ruch pociągów na całej linii nr 286 Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny

Artur Szałkowski
Artur Szałkowski
Stacja kolejowa Kłodzko Główne
Stacja kolejowa Kłodzko Główne Dariusz Gdesz
Zakończył się remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, który jest położony na odcinku linii kolejowej nr 286 pomiędzy Wałbrzychem i Jedliną-Zdrój. Trwają odbiory techniczne, a w najbliższych dniach znów przejadą nim pociągi.

Dobiegł końca remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce (1 601 metrów), który został wydrążony w latach 1907-1912 w masywie Małego Wołowca (720 m n.p.m.) i stanowi fragment linii kolejowej nr 286 łączącej stacje Kłodzko Główne i Wałbrzych Główny. Trwają odbiory techniczne obiektu i po ich zakończeniu zostanie wznowiony ruch pociągów na całej linii. Obecnie na odcinku Głuszyca - Wałbrzych pasażerów przewożą autobusy w ramach komunikacji zastępczej. Według wariantu optymistycznego kursowanie pociągów na całej linii będzie wprowadzone już w piątek (7 czerwca). Pierwszy kurs z Kłodzka do Wałbrzycha o godz. 14.59.

Fotorelacja z remontu tunelu pod Małym Wołowcem, który przeciekał

– W ramach prac remontowych prowadzonych w tunelu usunięta została uszkodzona kamienno-ceglana obudowa, na długości kilkunastu metrów. Wykonano nowe żelbetowe zabezpieczenie. Naprawy i zabezpieczenia były prowadzone etapami dla uzyskania odpowiedniej wytrzymałości i trwałego związania poszczególnych warstw nowej obudowy – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wykonane prace - przy obudowie i wcześniejsze roboty torowe - pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych w tym ponad stuletnim obiekcie. Całkowita wartość prac w tunelu - łączenie z pracami torowymi wyniosła - 10,8 mln zł; w tym wartość prac przy obudowie to ponad 3,5 mln zł. (netto).

Fotorelacja z prac remontowych na linii kolejowej nr 286

Na tym nie koniec prac związanych z modernizacją linii kolejowej nr 286. Przeznaczone jest ponad 13 mln zł, ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., na prace na dwóch obiektach inżynieryjnych. To most stalowy w Świerkach i kamienny wiadukt/most w okolicy Jedliny Zdrój. Roboty nie ograniczą jednak kursowania pociągów.
W Świerkach metalowe konstrukcje mostu będą piaskowane, zabezpieczane antykorozyjnie i malowane. Przeprowadzona będzie naprawa pomostów inspekcyjnych i elementów kamiennych - przyczółków. Natomiast remont obiektu w Jedlinie Zdrój obejmie m.in. czyszczenie i uzupełnienie ubytków kamiennej konstrukcji, naprawę koryta potoku pod obiektem oraz naprawę jezdni i chodnika.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto