Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych: Emerytura na koncie bezpieczniejsza

oprac.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Piotr Kanikowski
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił konkurs na opracowanie strategii i przeprowadzenie kampanii marketingowej, której celem jest zachęcenie świadczeniobiorców ZUS do korzystania z kont bankowych. Większe ubankowienie to przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa świadczeniobiorców, ale także zmniejszenie kosztów obsługi wypłaty świadczeń przez ZUS. Na składanie ofert zainteresowane banki mają czas do 24 października.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych: Emerytura na koncie bezpieczniejsza

Celem konkursu jest zachęcanie klientów ZUS do zakładania kont bankowych i tym samym odbieranie świadczeń w formie bezgotówkowej. Obecnie udział wypłat świadczeń na rachunki bankowe kształtuje się średnio na poziomie 63,5 proc. w stosunku do wszystkich wypłat.

Najmniej emerytów i rencistów korzysta z bankowości elektronicznej w regionach południowo-wschodnich. Mniej niż połowa klientów oddziałów ZUS w Radomiu, Tarnowie czy Nowym Sączu ma przelewane świadczenia na konta bankowe. Wałbrzych plasuje się ponad średnią krajową – świadczenia 66,2 proc. klientów Oddziału trafiają na konta bankowe. W skali kraju w zdecydowanej większości w formie bezgotówkowej przekazywane są nauczycielskie świadczenia kompensacyjne (95,1 proc.), emerytury pomostowe (92,3 proc.) i świadczenia przedemerytalne (86,7 proc.). Najniższy procent przelewów elektronicznych dotyczy standardowych emerytur i rent. Tylko nieco ponad 50 proc. rent rodzinnych trafia do rachunki bankowe zainteresowanych.

Uczestnikami konkursu mogą być banki i holdingi bankowe. Przygotowane przez te instytucje oferty dla świadczeniobiorców muszą być bezpłatne. Każdy emeryt i rencista, który założy konto, musi mieć je prowadzone za darmo przez 24 miesiące. Darmowa powinna być również obsługa karty i wypłaty w bankomatach.
Projekty konkursowe oceniane będą pod względem poziomu rozpoznania potrzeb odbiorców oraz różnorodności i sposobu dostosowania kanałów komunikacji do charakteru wskazanej grupy klientów. Istotna będzie czytelność i spójność przekazu, dostępność oferty i możliwość jej realizacji. Cztery najbardziej innowacyjne i pomysłowe projekty otrzymają rekomendację Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wybrane w drodze konkursu banki będą mogły używać logotypu ZUS w działaniach marketingowych uwzględnionych w projekcie oraz korzystać ze wsparcia Zakładu przy dotarciu do klientów m.in. poprzez możliwość zamieszczania materiałów informacyjnych w publikacjach ZUS oraz na stronie internetowej Zakładu.

Termin składania ofert konkursowych upływa 24 października o godzinie 12.00. Szczegółowe informacje oraz Regulamin konkursu dostępne są tutaj (http://zus.pl/default.asp?p=1&id=5327).

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto