Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

E.Leclerc przedstawił zobowiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju

red.
fot. Jacek Halicki (domena publiczna)
Jakość żywienia oraz ochrona środowiska i bioróżnorodności – to kluczowe tematy, które podejmuje E.Leclerc w swojej „Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Plany grupy obejmują m.in. promowanie ekologicznych produktów oraz wdrożenie polityki dotyczącej dodatków stosowanych w żywności.

Działania grupy, wpisujące się w globalny kierunek zrównoważonego rozwoju, mają na celu poprawę jakości dostarczanych klientom produktów, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Zobowiązania nawiązują do trendów konsumenckich związanych ze zdrowym stylem życia i ekologią. Jak wynika z danych agencji badawczej Nielsen z czerwca 2019 r. już blisko 40 proc. Polaków zwraca uwagę na to, czy produkt, który kupują jest ekologiczny.

Uważamy, że rolą odpowiedzialnego producenta i dystrybutora żywności jest oferowanie swoim klientom szerokiej gamy produktów. Zależy nam, by minimalizować wpływ produkcji żywności na środowisko. Chcemy wspierać dobre praktyki w tym zakresie i oferować naszym klientom coraz większy wybór – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Księga zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju:

• Dbałość o zróżnicowaną dietę naszych klientów

• Promowanie ekologicznych artykułów spożywczych

• Promowanie ekologicznych środków chemicznych

• Promowanie polskich producentów

• Ograniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności

• Ograniczenie użycia oleju palmowego

• Wycofanie jaj z chowu klatkowego

• Oferowanie produktów z celulozy pozyskiwanej zgodnie standardami odpowiedzialnej gospodarki leśnej

• Ograniczenie użycia plastiku oraz masy opakowań

W ramach dbałości o zróżnicowaną dietę klientów E.Leclerc poszerza m.in. gamy produktów ekologicznych, bezglutenowych, pochodzenia roślinnego, orzechów, kasz i ryżu. Na koniec 2019 r. będzie ich więcej o 61 proc. w stosunku do 2017 r. Stale powiększa się także marka ekologicznych środków chemicznych Uni Vert, która w przyszłym roku osiągnie 30 pozycji (6 w 2018 r.). Celem E.Leclerc jest również dążenie do zacieśnienia współpracy z polskimi producentami.

W ramach marek własnych współpracujemy ze 143 polskimi firmami. Dążymy również do zwiększenia liczby produktów oznaczonych jako: „Produkt polski”. W przypadku produktów przetworzonych, to oznaczenie gwarantuje, że zawierają one minimum 75% składników polskiego pochodzenia. Dziś mamy ich 37, natomiast na koniec przyszłego roku liczba ta wzrośnie do 79 – mówi Jacek Stachoń, Development Manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.

W ramach zobowiązań E.Leclerc przedstawił politykę dotyczącą dodatków stosowanych w żywności. W przyszłym roku grupa zakończy proces usuwania ze składów produktów marki własnej barwników, które przy nadmiernym spożyciu mogą negatywnie wpływać na zdrowie. Równolegle realizowany jest projekt ograniczenia użycia oleju palmowego. Do tej pory wycofano ten składnik z 13 artykułów, natomiast do 2022 r. kolejne 20 zostanie oznaczonych certyfikatem, potwierdzającym użycie oleju palmowego pozyskiwanego z poszanowaniem środowiska naturalnego. Specjalne oznaczenie uzyskają także produkty z celulozy marki własnej E.Leclerc. Do 2020 r. papiery toaletowe, ręczniki papierowe czy chusteczki otrzymają certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) – odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Do końca 2019 roku wycofane z asortymentu marek własnych zostaną natomiast jaja pochodzące z chowu klatkowego. Grupa potwierdziła także wycofanie ze swojej oferty artykułów plastikowych (m.in. sztućce, talerze) marki własnej. E.Leclerc będzie również dążył do zmniejszania masy opakowań.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na klodzko.naszemiasto.pl Nasze Miasto