Wczoraj do mieszkańca powiatu kłodzkiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Podstępem wprowadził go w błąd podając informację, że pieniądze pokrzywdzonego zgromadzone na jego koncie są zagrożone, a ponadto odnotowano już próbę włamania na jego konto bankowe. Mężczyzna – niestety- zaufał oszustowi i w obawie o swoje środki wykonywał jego polecania związane między innymi z licznymi przelewami pieniężnymi na oszukańcze konto, także przy podaniu kodów Blik. Pokrzywdzony, gdy się zorientował, że został oszukany powiadomił o tym fakcie Policję. Mężczyzna stracił łącznie 33 000 złotych.
Jak uchronić się przed działaniem oszustów?
Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania, a jeśli „konsultant” proponuje zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, np. AnyDesk , możesz być pewien, że to oszustwo.
Jjeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu),osoba kontaktująca się w imieniu banku nigdy nie poprosi nas o dane do logowania, podanie kodu BLIK.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?