Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont stacji Ścinawka Średnia. Otworzono oferty. Jeden wykonawca zmieścił się w budżecie

red.
fot. domena publiczna
PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na przebudowę stacji Ścinawka Średnia wraz z robotami na stacji Kłodzko Główne. Do przetargu stanęło ośmiu wykonawców, jednak tylko jeden zmieścił się w założonym przez PKP budżecie (139 milionów złotych). Jest nim firma Dolkom. Pozostali zaoferowali szybsze wykonanie robót, choć zaproponowana przez nich kwota przekracza planowany budżet.

Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl, Dolkom zaproponował realizację w 26 miesięcy, Krakowskie Zakłady Automatyki w 27 miesięcy (148 mln zł), Infra Silesia 19 miesięcy (166 mln), Alusta 20 miesięcy (211 mln), Trakcja PRKiI 27 miesięcy (140 mln), Track Tec 19 miesięcy (148 mln), ETF 21 miesięcy (155 mln) a intop 17 miesięcy (175 mln). Ostateczny wybór wykonawcy poznamy wkrótce.

Co zostanie zrobione?

W Ścinawce Średniej zostaną przebudowane tory stacyjne o łącznej długości ponad 5 km. Będą zabudowane 2 nowe rozjazdy, a 23 zostaną wymienione. Wzmocnione będzie podłoże toru (na dł. ponad 6 km). Dodatkowo wyremontowany zostanie wiadukt kolejowy, który zostanie przystosowany do przejazdu ciężkich składów towarowych.

Jak informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowe PKP PLK, poprawią się warunki na przejeździe w stacji Ścinawka Śr. na ul. Kolejowej – na którym zostanie przebudowana nawierzchnia oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające wraz z systemem monitoringu. Odnowiony zostanie peron nr 2. Co ważne, nowa, wyższa nawierzchnia peronu ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów, a samo dojście do peronu zostanie przystosowane dla niepełnosprawnych. Na peronie staną także ławki, gabloty informacyjne i system oznakowania dotykowego.

- Sprawność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji w Ścinawce Śr. zapewni zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (w tym 46 nowych sygnalizatorów oraz nowa blokada szlakowa z systemem nie zajętości toru). Zamontowanie 59 urządzeń EOR (elektrycznego ogrzewania rozjazdów) zapewni sprawne kierowanie ruchem na stacji w warunkach zimowych - mówi Bohdan Ząbek.

Wszystko po to, aby usprawnić ruch kolejowy na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy towarowe wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. Pociągi te kierowane są w stronę Kłodzka /na linię 276/ do dalszej ekspedycji w głąb kraju.

-Zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” – stacja Ścinawka Średnia realizowanego w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest finansowane ze środków budżetowych - dodaje Bohdan Ząbek.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na klodzko.naszemiasto.pl Nasze Miasto